GIRA “LES EUROPES MENUDES”

“Les Europes Menudes” és un projecte escènic de gira promogut per l’Àrea de Cultura de la Diputació de València que recull l’esperit nòmada del teatre i de la representació als pobles, amb una participació activa d’estudiants acollits per la Universitat de València dins del programa Erasmus i d’estudiants locals. La filosofia d’aquesta iniciativa és establir un pont de diàleg, convivència i col·laboració entre un grup de joves europeus i la vida social i cultural de cadascun dels municipis que visiten, no només per dinamitzar-la sinó per oferir una via de possibilitats de creixement a través de la reflexió al voltant del paper de la cultura.

Els objectius de el programa són:
1. Promoure la cultura de creació europea i les experiències d’intercanvi amb els pobles de les comarques valencianes.

2. Afavorir la veritable integració europea amb un paper actiu i protagonista dels joves estudiants.

3. Promoure una «cultura immersiva», que permeta experiències vitals orientades als pobles.

4. Activar la consciència i l’esperit crític de la ciutadania.

5. Posar en valor la cultura com a motor per al desenvolupament local dels nostres pobles i comarques.

6. Promoure la convivència i diàleg entre els col·lectius socials i culturals del municipi i una companyia d’artistes d’abast europeu.

EDICIÓ 2022

El teatre europeu arriba un any més a molts pobles de les comarques valencianes. Les nostres actrius i els nostres actors han nascut i han viscut a molts racons d’Europa i del món. Els pobles que visitarem també són Europa, la nostra Europa.

Volem que els pobles gaudisquen d’un espectacle de teatre, i que es propicie un espai de trobada que permeta una reflexió sobre què som i quines particularitats ens uneixen al nostre continent. També pretenem que els nostres actors coneguen els nostres pobles i la nostra cultura i parlen d’ella als seus països. “Les Europes Menudes” creen un pont de diàleg entre les nostres Europes locals i altres ciutats de tota Europa i del món.

“Les Europes Menudes” és un programa de gira posat en marxa per Escena Erasmus de la Universitat de València i l’Àrea de Cultura de la Diputació de València.

Escena Erasmus (Premi Carlemany de la Joventut de Parlament Europeu 2011 i Premi Europeu del Patrimoni 2018 de la PEARLE Live Performance Europe) és un projecte internacional de la Universitat de València en el qual participen estudiants Erasmus i estudiants locals, per aprofitar el seu potencial creatiu, fomentar la seua participació en la vida social i cultural del nostre país, i d’aquesta manera, construir una Europa més beneficiosa per a totes i tots.

EL DESIG DE LA JOVENTUT

El desig de la joventut és un espectacle tendre, emotiu, divertit i esperançador sobre els anhels de la joventut europea.
Què desitgeu els i les nostres joves? Com entenen la vida: l’amor, la família, el treball… Què esperin del futur? Què pensen de la guerra que ens ha tocat de viure?
D’altra banda hem volgut preguntar-nos què és la joventut. És un fet biològic, o un estadi de la vida? És un col·lectiu? Poden sentir-se joves els que biològicament ja no ho són? Desitgem recuperar la joventut perduda?
Aquest any, “Any Europeu de la Joventut”, Escena Erasmus vol portar l’elixir de l’eterna joventut a tota la gent dels nostres pobles. I brindar per la pau.

EQUIP

Textos originals: Maribel Bayona, Anna Marí, Guadalupe Sáez, Daniel Tormo i Mohamed Dourasse

Coordinació de dramatúrgia i selecció musical: Daniel Tormo

Intèrprets: Gautier Basset (Issy-Les-Moulineaux, Île de France), Finja Bonekamp (Ostenfelde, Nordrhein-Westfalen), Paul Bosse (Neufahrn, Bayern), Mohamed Dourasse (Montefano, Marche), Sara Galbis (Ontinyent, País Valencià), Alan Goleac (Drogheda, Louth), Gabriella Guadagna (Palermo, Sicília), Pauline Jubil (Brest, Bretanya) i Marta Sawicka (Opole, Opolskie)

Direcció: Josep Valero

Ajudant de direcció: David Rodríguez

Moviment escènic i coreografies: Júlia Cambra

Monogràfic d’entrenament i cos actoral: María José Soler

Dicció i vocal coach: Anna Marí i Daniel Tormo

Disseny i realització d’escenografia: Carla Cea

Música i espai sonor: Panchi Vivó

Estilisme i realització de vestuari: Tonuca Belloch

Disseny de llums: José Martín Márquez

Cartell i disseny gràfic: Eva Roca – Idecrea School of Design

Direcció de gira i producció: Daniel Tormo

Assistent de producció: Anna Grzelak

Direcció en gira: Lucas Sáez

Comunicació en gira: Trisah Miró

Cap tècnic de companyia: Josep Maria Juncosa

Direcció del projecte Escena Erasmus: Anna Marí, Daniel Tormo i Josep Valero

Una producció de l’Àrea de Cultura Diputació de València. Escena Erasmus és un projecte teatral europeu creat i dirigit per CRIT Companyia de Teatre i promogut i finançat pel Vicerectorat de Cultura i Societat i pel Vicerectorat d’Internacionalització i Multilingüisme de la Universitat de València. Amb el patrocini del projecte de la Regidoria de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València i la col·laboració de Fundació SGAE.

Agraïments: Equip de l’Aula d’Arts Escèniques de la Universitat de València i Equip de Consergeria del l’Edifici del Màster Universitari de Professorat en Educació Secundària

Una producció de:

Patrocini del projecte Escena Erasmus: